torsdag 5 juni 2014

Torsdag 5/6

God Kväll!

Grattis till Samuel, som fyller 16!

När jag kom hem efter gympan vid 10-tiden var Leif i full gång. Han hade kapat stolparna till verandan. Jag körde dem till garaget och började olja in ändarna. Givetvis tog oljan slut när jag hade lite kvar. Tänkte åka in och köpa nytt, men då hade Leif börjat med att bryta upp klinkers på altangolvet. Han hade märkt att ett par plattor var lösa och tog bort dem. Då visade det sig att det var många och det gjorde att vi fick ta bort över halva golvet. Han tog bort och jag fyllde traktorkärran och tömde i hålor på tomten. På måndag blir det betongfyllning samt flytspackel innan det blir dags för nya klinkers.

Leif hade observerat att roboten stod still. När jag öppnade displayen sa han att vänster drivmotor var spärrad. Hjulet satt fast. När vi åkte in för att hämta virke lämnade jag in roboten för kontroll/lagning.

När Leif lämnat för dagen åkte jag in till Filipstad och färghandeln för att köpa ny olja, men när jag kom dit var det stängt redan kvart över fem.

Tillbaka till Nykroppa och plockade upp Gudrun, som hade kommit tidigare, för tur till Kristinehamn 18.00. Samuel fyllde 16 år och hade bjudit in på kaffe. Han hade gjort teoriprovet på MC under förmiddagen, men uppkörningen har han inte förrän längre fram.

God Natt!

Inga kommentarer: