onsdag 18 juni 2014

Onsdag 18/6

God Kväll!

När jag före 7.00 gick för att hämta tidningarna fick jag sällskap av mamma rådjur, som kom och visade upp sina två barn. Hon gick väl runt och visade var man kunde få lite skrovmål på lämpliga växter.

Klockan 7.00 kom Leif och sedan var det arbete med fogarna på klinkergolvet. Arbetet gick bra och vi fortsatte med räcket på framsidan. Efter ett lunchbreak fortsatte vi. Totalt gjordes 28 tappar i över- och underliggarna. Vi gjorde också motsvarande hål i två av stolparna. Som det ser ut nu blir det klart i mitten av nästa vecka.

När jag blev ensam efter 16.00 tvättade jag klinkergolvet en gång innan jag åkte in till Filipstad och gjorde de flesta inköpen före midsommar. Passerade Susanne och Sten-Åke, där jag även träffade Sofie och Stefan. Lovade att passa Abbe när de i slutet av augusti skall göra en semestertur tillsammans med Susanne och Sten-Åke. Hemma igen blev det ytterligare en torkning av golvet. Nu är det klart för inflyttning. I morgon, kanske.

God Natt!

Inga kommentarer: