lördag 1 augusti 2009

Lördag 1/8

Humlor och fjärilar trivs bland mina blommor vid entrén.
God kväll!
Gick upp klockan sju, trodde den var åtta. För en gångs skull var det fint väder.
Satte Elisabeths bil på laddning. Gick ner och öste båtarna efter de senaste dagarnas regn.
Vattentemperaturen var 19 grader klockan 9.30.
Var bjuden till Elisabeth på lunch klockan ett. Försökte starta bilen innan jag åkte, men det gick inte. Visade inget liv.
Efter lunchen åkte vi för att försöka få igång bilen. Denna gång startade den omgående, jag blev glatt överraskad.
Hon försvann och jag åkte in till Filipstad för att handla. Tog vägen via Susanne och Sten-Åke för att bli av med en del tidningar. Där blev det kaffe tillsammans med dem och Sofie med kompisen Ulrika. Diskuterade Ulrikas stora tatuering, som var älskad av någon, men inte av alla närstående.
Har sett "Without a trace" och började även på en ny film, men det blev bara för mycket TV, så jag slutade.
Förresten, idag är det på dagen 50 år sedan jag gifte mig första gången.
God natt på er!

Inga kommentarer: