måndag 10 augusti 2009

Måndag 10/8

Kristina övervakar
Rolands mattvätt
God kväll!
Tedenruds skulle komma på förmiddagen och tvätta mattor i sjön. Därför nöjde jag mig med att äta frukost och läsa tidningarna innan de kom. Vid halv tio var de här.
Tvätten var färdig lagom till elvakaffet. Roland bjöd på lunch i Filipstad, Louise naturligtvis.
När de hade gett sig av hemåt kom Birgit och ville plocka röda vinbär. Det fick hon, jag tar inte vara på dem. Innan hon startade hann vi med eftermiddagskaffet.
Leif hade tittat in på morgonen och frågat om han kunde komma och lägga byggnadsställningen hos mig. Det fick han mot att den verkligen användes hos mig. Det lovade han att det var meningen. Nu kom han och Åke med den och han räknar med att ta uthustaket inom 2 - 3 veckor.
Det var skapligt väder och under eftermiddagen hade jag tänkt måla. Som tur var gjorde jag inte det för det kom en skur på ett par mm. Nu är det bara att avvakta lämpligt väder.
Kvällen har ägnats åt TV. Först allsång och därefter Beck. Nu återstår den norska serien, som jag spelade in.
God natt på er!


Inga kommentarer: