torsdag 27 augusti 2009

Torsdag 27/8

Amaryllis med fem klockor i augusti.
God kväll!
Innan jag åkte iväg till Karlskoga och Rotary gick jag runt och skötte om mina blommor. Ovanstående blomma, som hade knopp när jag åkte upp till Sälen, hade slagit ut med fem klockor. Det är inte klokt vad det blommar hos mig. Det är visserligen fel tidpunkt, men den är fin ändå.
På Rotary var det en sjuksköterska, manlig, som berättade om hjärt - lungräddning. Varför kan det inte heta sjukskötare, när det är en manlig? Det är mycket som förändrats sedan en annan gick på kurs. Idag är det inte så noga om det ryker ett eller annat revben under komprimeringen. Det är viktigare att försöka klara livet. Det är så att jag håller med.
Inhandlade en flaska vitt till Birgit för posthjälpen. Fick istället en burk Bostongurka, som hon hade gjort.
Ni får ha en fortsatt bra dag och god natt på er!

Inga kommentarer: