söndag 9 augusti 2009

Söndag 9/8

Gott med kaffe efter första doppet.
Skönt med ytterligare ett dopp i det 25-gradiga vattnet.
God kväll!
Fortfarande fint sommarväder.
Lagom till 11-kaffet kom Britt på besök. Hon skulle hämta några skott från klängväxter för att plantera vid en portal hon hade gjort.
Dagens lunch ordnade jag själv. Det händer inte så ofta. Strax efter att jag hade ätit kom Elisabeth helt apropå för att ta sig en paus och ett bad. Hon höll på att måla hemma och det kändes i musklerna, som inte var vana vid denna typ av arbete.
Jag hängde med och tog också ett dopp innan jag gick upp och kokade eftermiddagskaffe till oss.
När hon åkt hem för att fortsätta sitt måleriarbete ringde jag Tedenrud. Han hade ringt strax innan vi kom från badet. Han och Kristina kommer i morgon för att tvätta mattor. Eftersom jag visste att de skulle komma förr eller senare hade Stefan och jag gjort iordning en brygga lämplig för detta när vi badade igår.
Lite tidigt önskar jag er "God natt!"

Inga kommentarer: