söndag 2 augusti 2009

Söndag 2/8

God kväll!
En fin morgon och trots att det var söndag körde jag en tvättmaskin. Det var länge sedan förra gången så det har samlat sig en hel del.
När jag hade kokat en kopp kaffe vid 11-tiden dök Birgit upp. Hon ville plocka mer blåbär eftersom hon gav bort flera liter till barnbarnet, som hade besökt henne tillsammans med sin familj under fredagen. Vi delade på kaffet och pratade en stund innan hon slog sig ner i blåbärsriset.
Marina och Susanne hade tiggt till sig en middag och därför gick större delen av förmiddagen åt för att göra iordning denna. De kom till klockan 14.00 och det var de nämnda med respektive samt ett barn i varje familj. De fick fläskfilé med ostsås samt pannacotta. Jag tror att de blev nöjda.
Marina och Susanne plockade lite blåbär. Sofie och Emelie var också med en stund, men den var kort. Av resultatet att döma finns det mycket bär kvar.
När de gett sig av hemåt och jag plockat in min tvätt åkte jag in till Filipstad och gick på bio. Jag såg "Sommaren med Göran". Den var lite smårolig, men jag hade nog trott att den skulle vara bättre. Det roligaste var att se att Calle Stjärnlöf, en filipstadsgrabb, hade en roll i filmen.
Nu får det bli lite nyheter.
God natt på er!

Inga kommentarer: