onsdag 5 augusti 2009

Onsdag 5/8

God kväll!
Vilken strålande morgon! Började dagen med att ladda en tvättmaskin samt körde bokföring för Invest. Det närmar sig för skattedeklaration och därför måste det göras.
När jag hängt upp tvätten tog jag fram färg och penslar för nu skulle det målas.
Det blev en något sen lunch i Filipstad. Tog vägen förbi Susanne och Sten-Åke. Drack en kopp kaffe. Under tiden kom också Anette, Susannes arbetskompis och svärdotter till Monica och Janne.
Tillbaka i Nykroppa blev det målning igen. När jag nått ett av delmålen tog jag en paus. Plockade in tvätten samt gick ner till sjön och mätte vattentemperaturen, 25 grader vid 17.30-tiden. Kunde inte motstå utan hoppade i vattnet. Det var skönt. Hade tänkt fortsätta att måla men jag bröt för dagen.
Åkte till Anita och tittade på blommorna. Det såg bra ut. Tog vägen förbi Britt och Hans och fick kvällskaffe. Satt där en bra stund och de fick även besök av Kurt, en bekant till Hans. Det blev diverse snack innan jag återvände hem lagom till 9-nyheterna.
God natt på er!

Inga kommentarer: