onsdag 19 augusti 2009

Onsdag 19/8

God kväll!
Eftersom alla tecken pekade på att det skulle bli en fin dag började jag dagen med att ladda en tvättmaskin.
När jag vid halvelvatiden lade in betalningar på internet ringde det på dörren. Det var Birgit som var i farten. Hon hade hört att grannen hade plockat en massa kantareller, så nu ville hon ut igen. Jag hade tänkt att tvätta och skrapa balkongen, men jag sa att jag skulle följa med.
Hon hade ett gammalt ställe som vi åkte till. Tyvärr blev det inte så mycket där, utan vi fortsatte vidare till ett ställe där vi varit tidigare. Vi var ute i två timmar och fick så att hon var nöjd. Eftersom hon hade tagit min "arbetstid" tog hon hand om mina svampar och jag får tillbaka dem klara för frysen.
Det blev en sen lunch. Efter den åkte jag till ICA. Där träffade jag Solweig och Karl-Erik och de bjöd hem mig på eftermiddagskaffe och jag tackade ja. Vi hade en trevlig eftermiddag i deras nya uterum, som de nyligen fått färdigt.
När jag kom hem tänkte jag först att fiska kräftor, men eftersom mörten jag hade som agn var fryst hoppade jag över det.
Istället åkte jag till Kristinehamn för att titta på ishockey. Sten-Åke hade ringt och meddelat att Simon skulle spela. Han spelar för Kristinehamn och de skulle möta Grums. Det var J-20 laget som spelade. De vann matchen med 6 - 1.
God natt på er!

Inga kommentarer: