söndag 23 augusti 2009

Söndag 23/8

Några bilder från 1:turen i Sälenfjällen. Glest med hjortron.
Det var blött på sina ställen
God kväll!
En kylig morgon med dimma. När jag gav mig iväg på den första turen vid 11-tiden var det fortfarande dimma och det var inte mer än ca 10 grader. Det dröjde dock inte länge förrän temperaturen var uppe i kroppen. Efter någon timma hade dimman lättat och det var en solig vandring. Totalt blev det en vandring i fyra timmar, endast avbruten av en rast för att dricka kaffe och äta ett par smörgåsar.
Under de fyra timmarna träffade jag bara på två personer. Man kan inte säga att vi trängs här uppe så här års.
Tillbaka i stugan och efter dusch bar det iväg till Sälen för att se om det fanns något matställe öppet. Det enda var en pizzeria, så det fick bli så.
Nu återstår det lite TV. Det är inte utan att jag saknar min egen TV och det programutbud som jag har.
Ni får ha en god natt, när det är så dags.

Inga kommentarer: