lördag 10 oktober 2009

Lördag 10/10

God kväll!
Jag har inte sett några rådjur på länge hos mig, men i morse när jag skulle hämta tidningarna sprang en råbock från huset. Antagligen hade han varit och käkat på min kärleksört.
Jag brukar handla i samband med att jag äter lunch, men idag tog jag en extraresa till affären. Mina småfåglar hade tomt i sina matbehållare, därför resan. Jag tror att deras matkonto är lika stort som mitt om man bortser från mina uteluncher.
Jag tog vägen förbi Oscarsgatan, men där var tomt. Antagligen hade de hunnit iväg till Örebro för att se Hjalmar. Jag tror att det var idag de skulle dit. En present till Susanne från Tranbergs.
Idag plockade jag bort och in resterande blommor från krukor och amplar på verandan. För övrigt har det varit en lugn dag.
Under kvällen har jag sett fotbollsmatchen mellan Danmark och Sverige. Tyvärr gick det som befarats. Jag tycker faktiskt lite synd om Sverige, som hade två bortdömda mål.
Efter lite mer TV blir det sängen.
God natt på er!

Inga kommentarer: