måndag 5 oktober 2009

Måndag 5/10

God kväll!
Klockan 9.40 anlände jag till Nykroppa efter träningen. Då var gästerna redan borta och iväg på sin resa till Alingsås. Pensionärer trivs inte borta.
Jag hade fått några telefonsamtal och ringde i tur och ordning upp Stefan, som talade om att nu var det en häst på gång till Emma, Roland, som ville kolla läget efter sin semesterresa och Kajsa som också ville höra hur det var och bjöd in till lunch någon dag längre fram.
Med posten fick jag förslaget till bergvärme från Karlsen. Enligt deras kalkyl skulle jag spara 44.000 kronor per år om man bortser från investeringskostnaden. Det skulle behövas två borrhål x 173 meter.
Under eftermiddagen tog jag in samtliga trädgårdsmöbler eftersom det var torrt och fint.
Jag åkte upp till handelsträdgården och köpte lite växter dels till graven och dels till ett par krukor vid entrén. Dessa planterar jag i morgon om det är fint väder.
I kväll har jag sett matchen IFK Göteborg - GAIS. IFK lyckades få in segermålet 2-1 i sista sekunden.
God natt på er!

Inga kommentarer: