torsdag 1 oktober 2009

Torsdag 1/10

God kväll!
När jag åkte till Kga och gympan i morse var det väldiga vattensamlingar på vägen, så det måste ha regnat en hel del. Hemma hade det bara kommit drygt 1mm.
Igår kväll pratade jag med Kjell-Åke. Han hade opererats mot prostatacancer under 5,5 timmar i lördags. Han hade kommit hem under tisdag eftermiddag. Han mådde relativt bra, men åt värktabletter.
Efter gympan åkte jag till Marina. Där läste jag en uppsats, som Jennifer hade skrivit. (Hon känner inte till det, så håll tyst). Den hette:"När jag vann Nobelpriset för religionsförbättring". Man skulle också kunnat kalla den "Kycklingkorvens tillkomst". Jag visste inte att hon hade sådan fantasi.
På Rotarymötet var det Annika Tjärnström, som talade om träning och konsten att må bra. Hon är en av många instruktörer som jag tränat med under årens lopp. Hon är även mamma till Daniel, som spelar fotboll i AIK.
I eftermiddag var det ett fint väder igen. Jag gjorde inte så mycket utan nöjde mig med att plocka upp fontänpumparna ur dammen samt plocka in stegar, som jag använt under målningsperioden.
Nu skall jag fortsätta att titta på en hockeymatch i tv. Första perioden missade jag pga att jag slumrade in.
God natt på er!

Inga kommentarer: