torsdag 22 oktober 2009

Torsdag 22/10

God kväll!
Torsdag och tidig morgon och resa till Karlskoga för gympa och Rotarymöte. Tiden mellan aktiviteterna blev idag ett besök hos Roland Tedenrud. Vi hade en pratstund samt kaffedrickande innan jag fortsatte. Kristina, hans fru, var ute tillsammans med väninnor och motionerade, så det blev en stund för oss själva.
När jag kom hem tog jag en sväng till Filipstad och Karlen för att skriva under papper, som skulle in till kommunen med anledning av installation av bergvärme.
I trädgården, när jag kom hem, gick det en räv. Han hade fin päls och såg fin ut. Det var inte som de skabbrävar vi hade haft i trädgården för något år sedan.
Under kvällens TV-tittande råkade jag hamna på "Lyxfällan". Jag kan inte förstå hur vuxna personer kan leva ett liv som kostar 30.000 kronor utöver tillgänglig inkomst under månaden och varför tar de inte tag i det i tid innan skulderna har växt dem över öronen.
Jag önskar er en fortsatt bra dag och god natt på er!

Inga kommentarer: