lördag 12 januari 2013

Lördag 12/1

God Kväll!

Eftersom jag inte hade pratat med Birgit på länge tog jag en sväng ner till henne. Hon blev glad när jag kom och hon sa att hon hade tänkt ringa mig och be mig komma ner. Varför, begrep jag snart. Hon lotsade mig in i vardagsrummet och frågade om jag kunde se något nytt. Och där stod en ny TV. Den gamla var säkert 20 år och hon hade sagt till sonen under julen att hon funderade på att köpa en ny. Nu hade han hjälpt henne att skaffa denna.

Senare, när jag satt och tittade på hockey, Brynäs-Skellefteå, körde min nya dörrklocka igång med sin serenad. Det var Stefan och Emma som var ute och övningskörde och passade på att premiärringa på den nya klockan.

Under kvällen har jag tittat på "Stjärnorna på slottet". Det var ett riktigt bra program. Troligen blir det ytterligare något innan det blir sängläge. Annars blir det väl som i går kväll. Då läste jag i Zlatan-boken och släckte inte förrän kvart i två.

God Natt!

Inga kommentarer: