tisdag 29 januari 2013

Tisdag 29/1

God Kväll!

Nyss hemkommen från Lammet & Grisen, alldeles proppmätt. Vi åt deras meny bestående av fläsk-, kalv- och oxfilé. Tre tallrikar där man serveras köttet av kocken och får plocka tillbehören från olika bufféer. Till avslutning tog vi kaffe och tryffelbit. Det var mycket trevlig personal och när vi frågade om de inte hade annat än långbord med okända personer plockade de fram ett ensamt bord, en bit från övriga. Vi tyckte att det var perfekt, men de trodde nog att vi tyckte det var ensamt för såväl källarmästaren, som kocken och servitören kom fram och pratade med oss. Det var en trevlig kväll och kan rekommenderas.

Tidigare på dagen hade jag gjort ett pass i skidspåret. Jag åkte från Tandådalen till Lindalen och tillbaka, ca 9 kilometer. Det märktes att det var första gången på skidor denna vinter. Jag släppte förbi åkare som jag aldrig skulle ha släppt tidigare år. Man märker att åren tar ut sin rätt. Jag åkte bara förbi en åkare och han var dansk. Pratade ett par ord med honom, därför vet jag. När jag var i skidspåret tog Gudrun en promenad i stället.

God Natt!

1 kommentar:

Lotta sa...

Synd att inte jag va ute i skidspåret då ;) då hade du åkt om en till ;) kram