måndag 7 januari 2013

Måndag 7/1

God Kväll!

Efter frukosten vände jag bilen mot Karlskoga i ett grått och disigt väder.

Hämtade posten i boxen och passade samtidigt på att gå in på Katrinedahlskrogen och ta en dagens. När jag gjort min beställning kom Sammys Anna fram och hälsade. Även hon hade valt samma krog för lunchen. Gjorde ytterligare några ärenden innan jag fortsatte till Nykroppa.

När jag tittat igenom posten var det dags att montera den nya ringklockan, som jag hade köpt i Västerås. När jag provade den lät den nästan som en hel symfoniorkester. Det kan knappast gå att missa någon som ringer på dörren i fortsättningen.

Fick ett telefonsamtal från Långkvist, Kroppa IF. Nu var han ute och samlade personal till Svenska Rallyt. Jag, som hade trott att man som pensionär skulle komma ifrån sådana uppdrag. Som vanligt lovade jag att ställa upp den 8:e februari, när rallyt går av stapeln.

God Natt!

Inga kommentarer: