lördag 26 januari 2013

Lördag 26/1

God Kväll!
 
Idag var det inte så många minusgrader och därför plockade vi på oss för en tur på sjön. Det blåste lite snålt och det fick bli dunjackor, nere vid sjön drog vi även huvan över huvudet.
 Eftersom jag inte hade gjort rent skidorna sedan förra säsongen tog jag fram dem för rengöring. Jag hämtade in vallningsstället från "snickarboa" och ställde det i pannrummet. Nu hade jag inte haft något klister på skidorna förra vintern så det var lätt rengjort. Nu passade jag på med en rejäl grundvallning och lade också på ett par lager blått. Så noga har jag aldrig vallat förr.
 Till lunch gjorde jag gratinerad fläskfilé efter recept från Susanne.
Under tiden som jag vallade skidor löste Gudrun korsord.

Under kvällen var vi i Karlskoga och såg nyårsrevyn "Tärningen är kastad, eller hjort är hjort". Den var ganska trevlig och gav upphov till många skratt. Tack för biljetterna Lotta.

God Natt!

1 kommentar:

lotta sa...

Kul du tyckte om det :)) kram