torsdag 3 januari 2013

Torsdag 3/1

God Kväll!

En härlig dag med lite småplock och en tvättmaskin. Större delen ägnades åt sport på TV. Det blev både hockey, där Sverige slog ut Ryssland i semifinalen i Junior-VM på straffar efter en jämn match, som skidor och skidskytte. När jag tittade på Färjestad-Linköping tyckte nog Gudrun att det blev för mycket sport och kom med sitt önskemål. Hon ville ha en myskväll före filmen om Stenbeck.
 Första önskan var att jag skulle tända i öppna spisen.
Under tiden plockade hon fram kex och lite ostbitar.

Jag måste erkänna att jag trivs med pensionärslivet. Varje dag lever man som om det var en helgdag. Vill man ta en mysdag på torsdagen så gör man det. Egentligen har jag haft det väldigt bra hela livet med en och annan tråkighet under kortare perioder. Men det är en annan historia som får komma någon annan gång.

God Natt!


Inga kommentarer: