fredag 21 juni 2013

Fredag 21/6

God Kväll!
 
Idag gratuleras svägerskan i USA, Carolyn, som fyller år. Grattis!
 
I förmiddags hade jag fullt jobb med att laga mat till eftermiddagens gäster. Det var Susanne som bjudit in sig själv till midsommarfirande tillsammans med dotter och Stefan samt syster Marina med man och en dotter. Själv hade jag bjudit in Birgit som var ensam hemma. Sten-Åke var inte med eftersom han hade tagit ett arbetspass.



Förutom min mat hade Susanne och Sofie med sig tårtor, paj och sallad. Stefan hade älgkött som han grillade lite senare på kvällen. Vi fick äta oss ordentligt mätta och till råga på allt har jag kylskåpet fullt med rester för kommande veckan.

God Natt!

1 kommentar:

Susanne sa...

Tack för en trevlig em - kväll. Tror aldrig jag har ätit så mycket någon gång förut. Är fortfarande mätt. Din silltårta och Jansson frestelsen som du gör är jätte goda. Kram