måndag 24 juni 2013

Måndag 24/6

God Kväll!

Jag har ett antal gånger försökt köpa biljetter till Malena Ernmans konsert på Dalhalla, men misslyckats. Varje gång jag försökt att betala kommer jag inte in på bankens sida. Därför blev det telefonen i dag. Första gången ringde jag till fel ställe, men efter att ha fått numret, när de så småningom svarade, gick det bra. Totalt blev det ungefär en timmes väntan i telefonen, men nu ligger biljetterna här.

Det har blivit ett par timmars trädgårdsarbete med lite kafferaster.

Idag kom det en lapp om att man kan lägga ut kläder för avhämtning. Nu kan jag sortera ut ett par sopsäckar, som förra gången det hände. Jag har ju mycket hängande både från mig och Anita.

Idag tittade jag på två fotbollsmatcher på TV:n. Började med Malmö-Elfsborg och gick senare över till Falkenberg-Degerfors. När jag lämnade Degerforsmatchen efter första halvleken hade Falkenberg ledning med 1-0. Lite förvånad blev jag när jag återvände och såg att Degerfors vänt och tagit ledning med 3-1. Det dröjde dock inte många minuter förrän Falkenberg hade petet in ett mål till 2-3. Degerfors fick ytterligare ett mål och vann matchen med 4-2, något överraskande.

God Natt!

Inga kommentarer: