söndag 23 juni 2013

Söndag 23/6

God Kväll!
 
Idag var det ett betydligt bättre väder. Visserligen mulet, men ganska varmt och skönt fram till 14.00 då de första regndropparna föll.
 
Jag tog kameran på magen och gick en runda på tomten.

 Såväl tomater som gurkor börjar växa ut.
 Helt plötsligt fick jag se ett par Nattvioler på ett ställe som jag inte upptäckt tidigare.
 Lupinerna är fina när de blommar, men samtidigt ett otrevligt ogräs då de sprider sig i vägarna.
 Ett fält med midsommarblomster.
 När man går ute, utan någon uppgift, blir det ofta en snabbrensning i en rabatt.
 Min Rhodrodendronkulle börjar ta form efter 10-15 år. Tyvärr, en buske som jag hade planterat vid huset, men sedan flyttat, växer fint men blommar inte efter flyttningen.
Birgit kom traskande från sjön. Hon hade varit nere vid sjön och matat fåglarna med misslyckad kaka.

God Natt!

Inga kommentarer: