onsdag 12 juni 2013

Onsdag 12/6

God Kväll!
 
Under förmiddagen kom Thomas för att låna bord och stolar till studentfesten för Lailas äldsta dotter.

 Idag tömde och rengjorde jag dammen samt körde igång fontänen. Eftersom jag i år startat den så sent kanske jag slipper allt frömjöl som brukar täppa igen filtret på kort tid.

Min gräsklippande kompis ställer höga krav på mig och därför körde jag de små gräsmattorna för att hålla samma klass som han.
Innan jag åkte till ICA för att göra veckoköpet åkte jag in till Susanne och Sten-Åke för att få en pratstund. Samtidigt blev det kaffe och glass.

På ICA sprang jag på min lillebror, så det blev även en pratstund med honom.

Tänk, när man efter arbetsdagens slut sätter sig på stenbänken i solskenet vid fontänen och hör hur det porlar och hör hur fåglarna kvittrar i träden runt omkring samt låter ögonen flyta över de nyklippta gräsmattorna, då är det känslor som inte kan förmedlas utan måste upplevas.

God Natt!

1 kommentar:

Susanne sa...

God Kväll !
Vad fint det var i din damm.Pricken över i:et var ju grodan och fågeln. Din avslutning var väldigt fint skrivet. Mycket kan inte förmedlas utan måste upplevas.
Kramiz