torsdag 27 juni 2013

Torsdag 27/6

God Kväll!
 
Säsongens sista gympapass avslutades med hårdträning. Sedan var det ett besök hos tandläkaren, också sista gången för ett år framåt. Till sist Rotarymöte där vi fick höra Jörgen Johansson berätta om sitt första halvår som VD för Saab Dynamics i Karlskoga. Detta också sista mötet för säsongen eftersom Bofors Hotell håller stängt fram till i början av augusti. Man kan säga att semestern börjar nu.
 När jag kom hem fick jag se att det låg en massa fjädrar utspridda på marken. En bit bort låg en död hackspett. Troligen är det en katt som lyckats fånga den. Jag har ett antal katter som kommer upp och besöker mig. Vi har dock ingen närmare kontakt utan de håller sig på avstånd från mig.
Jag har en hel del pioner. De är alltid sena med blomningen, men nu har de börjat att slå ut. Tyvärr är de ganska kortlivade.

En fin eftermiddag gjorde att Gudrun och jag blev sittande i solgasset nere vid båthuset.

God Natt!

Inga kommentarer: