måndag 10 juni 2013

Måndag 10/6

God kväll!
 
En fin morgon med klarblå himmel. Fint torkväder och därför slängde jag in ett par lakan i tvättmaskinen som jag hade liggande.
 
Eftersom jag antog att det skulle vara uppehållsväder ett bra tag under dagen trots att det hade varnats för eventuella regnskurar körde jag igång med att bespruta ogräset. Började runt huset och huvudinfarten samt mellan huset och uthuset. Det fick räcka för dagen och jag har lika mycket kvar plus stigarna till sjön.
 Efter lite lunch blev det en tur till Filipstad för att köpa blommor till Anita. När jag planterade dem hade det börjat komma några droppar regn.

 Det blev inte många droppar och jag började rensa rabatten vid dammen. Från början hade jag tänkt gräva upp alltsammans, men jag ångrade mig. Hitre sidan är gjord och jag tycker det blir skapligt. Dammen kör jag inte igång förrän jag är klar, för det ramlar alltid ner en del jord och skräp när man håller på.
De första Vallmoblommorna har slagit ut. Tyvärr är de väldigt kortlivade.

God Natt!

Inga kommentarer: