onsdag 5 juni 2013

Onsdag 5/6

God Kväll!
 
Idag gratuleras Samuel i Kristinehamn, som fyller 15 år. Antagligen är det full fart på mopeden. Han skulle köra upp för moped i dag.
 
Annars började dagen med gympa i Karlskoga. Visserligen är det onsdag och normalt fri från träning, men eftersom det är röd dag i morgon tog vi ett pass idag. Vi gör lite som vi själva vill. Det blev i alla fall tufft med intervall 4x4 och 20/10 sekunder i kondition, styrka, mage och kondition igen.
 
När jag kom hem var det dags för lite arbete. Började med data eftersom det låg en del fakturor som skulle betalas för Invest. Fortsatte i växthuset och band upp tomat- och gurkplantor som hade växt rejält.
 
Reklambladet kom och jag såg att Louise hade kålpudding och det kunde jag inte motstå utan åkte in till Filipstad och tog lunchen där.
 När jag höll på med gräsklippning, måste hålla takten med min jobbarkompis, kom Birgit på visit. Det passade bra eftersom jag hade tänkt ta en kaffepaus. Nu fick jag dessutom en liten pratstund.
 När jag var i Filipstad passade jag på att köpa två amplar till framsidan. De andra flyttade jag över till baksidan för de var för fina att bara slänga. Nu behöver jag bara skaffa nya växter till de två uppgrävda rabatterna samt till Anita.
 När jag slutat för dagen gick jag runt i det fina vädret och tyckte att det kan inte finnas någon som bor så fint som jag. Här doftar det skolavslutning och sommarlov.
Min jobbarkompis håller gräset i schack och pressar mig till att hålla samma standard på de ytor jag klipper.

God Natt!

Inga kommentarer: