onsdag 19 juni 2013

Onsdag 19/6

God Kväll!

Karlskoga Nobel Rotaryklubb hade ringt mig igår eftersom Hotellet ville att vi skulle se om det var något i vårt skåp, som vi har gemensamt, som skulle kunna slängas. De var tvungna att flytta undan skåpet från nuvarande plats. Jag kom ensam från vår klubb. Nobelklubben var tre närvarande medlemmar. Om de gamla verkliga Rotaryanerna kunde se vad vi slängde skulle de säkert vrida sig i sina gravar.

Innan jag åkte hem gick jag till Katrinedahlkrogen och tog en dagens. Då ringde telefonen och jag fick meddelandet att transformatorn till roboten hade kommit. Åkte direkt till Filipstad och hämtade den. Kopplade ihop alltsammans men fortfarande ingen signal. Ringde firman och lastade in både laddstation och robot i bilen och iväg. Räknade med att han skulle göra det i morgon förmiddag men kvart över fem kom ny telefonsignal och allt var åtgärdat. Hämtade utrustningen och körde igång. Nu gick det bra. Eftersom jag inte träffade Mikael, som gjort jobbet, vet jag inte vad som gjorts. Troligen var det ett kretskort i laddningsstationen. Fortsättningsvis kommer jag att koppla bort laddstationen när det varnas för åska.

Nu är i alla fall alla skador från senaste åskovädret åtgärdat och allt är som vanligt.

God Natt!

Inga kommentarer: