onsdag 26 juni 2013

Onsdag 26/6

God Kväll!
 
Under förmiddagen ringde jag yngsta dottern, som under gårdagen blivit hundbiten då hon skulle sära på två hundar i slagsmål. Flera hade varit på henne om att åka till akuten, eftersom hon blödde rejält. Det hade hon inte gjort, så därför fick det bli en utskällning. Nu i kväll ringde hon och talade om att hon varit där under fem timmar. Hon hade röntgats och fått biotika och stelkrampsspruta samt skall dit i morgon igen.
I en av mina rabatter som jag planterat nya växter, som förhoppningsvis inte skall gillas av rådjuren, har haft besök. Tydligen var det inte gott nog för det är bara avbitna stjälkar som ligger kvar. Nu hoppas jag att alla får vara i fred i fortsättningen.

Senaste dygnet har vi haft 26 mm regn. Troligen började det i natt. Jag har därför kopplat bort min gräsklippande vän, som får vila tills det blir bättre igen.

God Natt!

Inga kommentarer: