fredag 23 augusti 2013

Fredag 23/8

 God Kväll!

Upp halv sju. Varför? Vet ej, det bara blev så. Frukost och morgontidningar tillsammans med morgon -TV. Ut och började grundmåla balkongvirke.

 Pelare och "understöd" färdiggrundade. Överliggare var inte med i leveransen, finns tydligen färdiga.
Till vänster ligger virket till 28 "spjälor". Skulle vänta med att måla dem tills de var kapade. Jag tror att jag gör tvärtom och målar dem i morgon, det verkar mer rationellt. Då tar jag ändytorna sist istället.
 
Jag hade tänkt mig ett pass med röjsågen under eftermiddagen, men det var så lugnt och fridfullt så jag ville inte störa med motorbuller. Jag hinner säkert ändå.
 

Jag gick ner till sjön tillsammans med gårdagens fångade mörtar. Jag tänkte fiska kräftor eftersom det var ett underbart väder. Jag har inte sett några måsar på ett tag men idag fick jag sällskap av två ungar.
Längre ut kunde man se ett lom-par.
En och annan båt var också ute och fiskade. Det fanns även de som åkte vattenskoter och vattenskidor, men de höll sig på längre avstånd.
Vid 17-tiden hade jag fått i alla burar. Jag var kvar nere vid sjön till ca 20.00 då jag vittjade burarna. Det blev en del som synes. Nu får de ligga till i morgon då jag tar upp dem.
 
Nu känner sig Svensson lite "sleten", så det får snart bli sängen.
 
God Natt!


Inga kommentarer: