lördag 24 augusti 2013

Lördag 24/8

God Kväll!
 
Vid 9-tiden, när jag höll på att ta på mig en jacka för att åka in till ICA, ringde Susanne och bjöd in mig i kväll på kräftor och grillat.
 
Dessförinnan hade jag hunnit med att vittja kräftburarna, ladda en tvättmaskin och läst tidningarna till frukosten.
 Kräftfångsten blev den bästa jag haft, men så hade jag fler burar än vanligt. Förmiddagen gick åt till kräftkokning innan jag grundmålade resten av virket till balkongen.
 Vid 18-tiden åkte jag in till Susanne. Tog med ett tjog av dagens kok för att bidraga med något till matbordet.
Här har vi samlats för första rätten, en soppa gjord av Stefan. Den skall jag knycka receptet på för den var mycket god. Efter detta blev det grillat älgkött, även detta från Stefan, men grillad av Sten-Åke. Efter en kopp kaffe blev det slutligen kräftor från Stefan och mig. En trevlig och mättande kväll som avslutades med ytterligare en kaffetår.

God Natt!

Inga kommentarer: