torsdag 22 augusti 2013

Torsdag 22/8

God Kväll!

Idag startade jag resan till Karlskoga lite tidigare för att hinna hälsa på Tedenrud och få en pratstund och kaffetår innan det var dags för Rotary.

Dessförinnan hade snickaren med medhjälpare varit här och lämnat av virket till balkongen. Under eftermiddagen åkte jag in till Filipstad och köpte olja, grundfärg och täckfärg för att hålla min del av överenskommelsen. Tittade samtidigt in hos Susanne och fick eftermiddagskaffet och pratstund.

Tillbaka på Strandkullen oljade jag in ändträet på de bitar som var kapade i rätta längder.

Fint väder och lugnt och fint på sjön så jag gjorde iordning lite deg och gick ner och satte mig på bryggan och njöt samtidigt som jag fiskade mört. Även om det var ett utfall på 80-20 till mörtarnas favör lyckades jag få ett 20-tal mörtar. Tänkte först lägga i kräftburar, men eftersom jag ville se "Kockarnas Kamp", sköt jag det på framtiden.

God Natt!

Inga kommentarer: