lördag 17 augusti 2013

Lördag 17/8

God Kväll!
 
En mulen morgon som snart blev en fin, men något blåsig dag.
 
Det blev en lång frukost med tidningarna och morgonsändningen på TV. Lite småpyssel med blomvattning. Plockade ihop en del skräp och åkte för att slänga. Tre behållare för pappersemballage var proppfulla, så det var bara att åka därifrån. Med tanke på miljön kommer jag i fortsättningen att trycka ner allt emballage i den vanliga soptunnan.
 
Jag hängde kameran på magen och tog en runda på tomten.
 Tittade runt på mina tre kantarellställen. Hade tänkt vänta med att plocka tills Ann-Marie och Harry kommer på besök, men de får tas tidigare för att fortfarande vara aptitliga. Borde bli ett par liter.
 En solros planterad av fåglarna.
 Under våren kom det solrosfrön i brevlådan från blomsterhandeln. De utlyste en tävling om vem som kunde få den största solrosen. Jag planterade mina frön sent, men de har växt ganska bra.
Idag tog jag lite tid till lunchen som blev nötfärsbiff-hamburgare-pannbiff eller vad man vill kalla det. Bra smakade det i alla fall.

God Natt!

Inga kommentarer: