måndag 5 augusti 2013

Måndag 5/8

God Kväll!
 
Som vanligt, när det är fint väder, går jag runt och ser vad som hänt under natten.
 På gräsmattan låg en död fågelunge.
 I äppleträdet börjar äpplena ta form. Detta är vinterfrukt, så det lär dröja innan de kan ätas.
 Jag har ett flertal katter som kommer och hälsar på. Detta är en ny bekantskap och den tuggade även på mina växter.
 När jag skrapade, tvättade och grundmålade den sista uthusdörren plockade Gudrun hallon.
 Uthuset, en liten svinstia, där de troligen gödde upp julgrisen, ligger lite bakom det stora uthuset och jag var tvungen att ta fram lien för att ta mig fram genom alla nässlor och gräs som växer där. När jag öppnade dörren fanns dessa två barncyklar, helt felfria. Det är bara att pumpa. De hade jag helt glömt bort.
Dagens skörd.

God Natt!

Inga kommentarer: