måndag 26 augusti 2013

Måndag 26/8

God Kväll!
 
Idag kom snickaren tillsammans med sin medhjälpare. Den gamla balkongen revs och de mätte upp alla nödvändiga mått. Efter lunch nere på Prästbäcken åkte jag till Filipstad och köpte färg för takplåten. De andra lastade virket och åkte till verkstaden där de gör i ordning räcket.
Jag skrapade balkonggolvet. Kanten längst ut skrapar jag i morgon. Då skall jag även stålborsta alltsammans innan jag målar. På marken ligger också trätrallarna som utgör balkonggolvet. De skall jag högtryckstvätta och sedan olja in. Det bär med sig mycket jobb när man anlitar hantverkare.

Eftersom det är mycket dagg i gräset på morgonen har jag ändrat robotens arbetstid till att börja 11:00 istället för 7:00. Han kan lätt bli stående i sluttningar och slira när det är blött.

God Natt!

Inga kommentarer: