fredag 2 augusti 2013

Fredag 2/8

God Kväll!
 
I förmiddags lastade jag bilen full med tidningar, flaskor och en massa emballage. Åkte för att slänga. Containrarna var fulla och det låg fullt med skräp runtom. Flaskorna och tidningarna blev jag av med för där fanns plats, däremot allt emballage ligger kvar i bilen. Hade jag gjort som flera andra skulle jag lagt det vid sidan, men tyvärr, har en annan uppfostran. Jag tycker att har man tagit ett arbete skall man sköta det oavsett om det är semester eller inte.
Det är inte många fjärilar man ser i år, men denna kom och var sällskap vid 11-kaffet på verandan. Om jag inte har helt fel är det en typ av pärlemorfjäril. Det finns ett antal att välja mellan. Den fjäril som vi sett mest av uppe hos mig är skogsgräsfjäril.

Lite senare på dagen hade jag helt plötsligt sällskap vid lunchbordet. Det var en grönfink som flugit in. Efter lite jobb fick jag ut den igen.

God Natt!

Inga kommentarer: