torsdag 1 augusti 2013

Torsdag 1/8

God Kväll!
 
Häromdagen var det några killar som gick och rensade bort sly i kraftledningsgatan. Det gör de med några års mellanrum.
 Här ser man gatan från min tomt.
 Här ses den från andra hållet. Framför mig kör jag ner alla växter när blommorna vissnat. Däremot på andra sidan vägen, som går upp till garaget, har jag inte tagit bort den hägg som vuxit upp. Även om jag tänkt det ett antal gånger. Det kapade grabbarna.
 Eftersom jag inte ville ha det liggande, kastade jag upp allt på vägen för att forsla ner det till min rishög, som jag eldar upp varje vår.
 Anledningen till att jag inte vill ha riset liggande är att jag vill komma åt hallonen samt kunna komma fram till ett äppleträd och ett par vinbärsbuskar, som växer där.
Totalt blev det fyra lass.

Under eftermiddagen blev det gräsklippning, så nu är allt nyklippt.

När jag senare gick och mumsade på hallon kom en engelsktalande grabb och frågade hur man kunde komma ner till sjön. Jag hänvisade honom till badplatsen. Jag tror inte att varken jag eller grannarna vill ha okända personer springande över tomterna till sjön.

God Natt!

Inga kommentarer: