onsdag 28 augusti 2013

Onsdag 28/8

God Kväll!

Idag har det varit en intensiv arbetsdag. Första penseldraget 7.00 och sista klockan 19.00. Började i garaget med de detaljer som snickaren hade gjort i ordning med hål och tappar. När daggen hade försvunnit på plåttaket var det dags att måla det.

Dagens avbrott blev för frukost, en snabblunch och en tur till Filipstad under eftermiddagen för att köpa mer olja till bryggorna. Gudrun hade jobbat med det under dagen och det fattades någon liter för att bli färdig.

Vid ett av mina avbrott fick jag telefon från en sköterska i Karlstad. Jag har funderat på varför jag inte har blivit kallad till kontroll eftersom det skulle göras med ett års mellanrum efter de två första efter ett halvår. Nu var det dags, lite försenat, men nu blir det på tisdag. Fick också ett SMS från Carola, som sa att det var slut på sommarledigheten. Gympan börjar, även den, på tisdag.

Eftersom det blev lite enkelt med lunch gjorde jag en Stefan-soppa i kväll. Den blev fullt godkänd av min arbetskollega.

God Natt!

Inga kommentarer: