torsdag 15 augusti 2013

Torsdag 15/8

God Kväll!

Då var det dags för första Rotarymötet efter sommaruppehållet. Man kan kalla det mjukstart. Av 50 medlemmar var det bara 8 som kom. Vi har haft ovanligt långt uppehåll beroende på att vår mötesplats, Bofors Hotell, har varit stängt för reparation under sommaren.

När jag kom hem tog jag en timmes gräsklippning. Det gäller att passa på när det är fint väder.

När jag ställt in maskinen gick jag till hallonhäcken för att ta mig lite hallon. Jag hade, dumt nog, nyckeln till fyrhjulingen i handen. Tappade givetvis den och det var omöjligt att hitta. In och tittade i lådan med handböcker. Ingen nyckel, men jag hade skrivit upp nyckelnumret. Ringde leverantören, som slutat att sälja Honda. Fick nummer till en firma i Tibro, som rekommenderas av Honda. Verkstaden hade stängt för dagen. Kom att tänka på att jag har en låda med reservnycklar till bilen och lite andra dörrar. Tittade, och se, där låg en extranyckel, så det löste sig ändå till slut.

God Natt!

Inga kommentarer: