fredag 18 november 2011

Fredag 18/11

God Kväll!

Idag började jag som vanligt dagen med frukost och mina morgontidningar. Passade på att ladda tvättmaskinen för att inte få för stora högar liggande.

När jag hade varit inne på datan och anmält mig till en konsert i Karlstad, som jag fått inbjudan till från Nordea, ringde min bankkontakt, Ola, och skulle påminna mig om just detta.
 Lagom till 11-kaffet kom min tidigare revisor, Anders, på besök. Han slutade arbetet strax efter sin 60-årsdag och tog en förtida pension. Han har fullt upp med bl.a. fyra hästar där hemma. Han hade med sig en flaska vin, som importeras av Spendrup. Flaskan var ovanligt lätt. Inte så konstigt, den var av plast och kan pantas som en vanlig PET-flaska.

När jag var ensam igen tog jag fram sågen och fällde en björk som hade börjat murkna. Nu ligger den klar för klyvning.
 Vid 17-tiden åkte jag in till barnbarnet Sofie, som fyller år i morgon. Hon firade en dag tidigare eftersom hon skall åka med föräldrarna till Stockholm i morgon för att lyssna på Lena PH.
Hon bjöd på två olika sallader följt av kaffe och tårta. Förutom jag var hennes föräldrar och Marinas familj där och hade en trevlig kväll.

God Natt!

Inga kommentarer: