söndag 20 november 2011

Söndag 20/11

God Kväll!

Idag gratuleras Gudrun på sin födelsedag! Just nu fyller de tätt.

Efter frukosten gjorde jag i ordning nästa års veckoschema för Sälenhuset. Det har blivit min uppgift eftersom jag har mallen i min maskin.

Nästan hela förmiddagen gick åt till Vinterstudion. Idag var det dags för säsongens första skidstafetter, först damerna och därefter herrarna. Damerna tappade mycket redan på första sträckan, men de två sista lyckades plocka placeringar så att det blev en fjärdeplats. Herrarna däremot var med på samtliga sträckor och blev trea efter Norges första och andralag. Här skilde bara sekunder.

Innan jag började titta gick jag runt och såg att jag har en hel del björkar som behöver tas ner. Jag får nog fälla ett par till i höst.

Mellan skidloppen var det tillräckligt med tid för att kunna göra i ordning dagens lunch.

Sedan var det dags för nästa sportprogram. Det bar iväg till Karlskoga för att se Bofors-Leksand. Det var jag och drygt 3200 andra, däribland en massa dalmasar. De satt runt mig, men de blev ovanligt tysta när vi kom in i andra perioden. Efter 0-0 i första gjorde Bofors 3-0 i andra. Den sista perioden vann Leksand med 1-0. Totalt seger med 3-1 för Bofors.

God Natt!

Inga kommentarer: