tisdag 15 november 2011

Tisdag 15/11

God Kväll!

En kylig morgon, men med en sol som tittade fram.

Passerade tvätthögen och såg att det hade samlats en hel del för strykning. Strök upp en del, men det finns fortfarande en hel del skjortor på hög. Sparade det till ett kommande tillfälle.

Gick ut i snickarboden och tog fram motorsågen. Bytte sågkedja, eftersom den gamla var ganska slö. Eftersom jag inte använder den så mycket byter jag kedja någon gång då och då istället för att slipa den. Årskostnaden blir obetydlig.

Jag hade satt på värmeelementet och det var ganska behagligt och jag hittade en brädstump som skulle räcka till en fågelholk. Sågade till den, gjorde ingångshål och skruvade ihop den. Det blir en lämplig holk för en stare. De flesta jag har är mer anpassade till talgoxar och flugsnappare. Väntar med att sätta upp den tills jag gjort en plåt runt hålet eftersom jag har hackspettar som gärna hugger upp hålet.

Kvällen närmast kommer att ägnas åt fotboll. Matchen mellan England-Sverige.

God Natt!

Inga kommentarer: