måndag 28 november 2011

Måndag 28/11

God Kväll!

I morse, när jag åkte mot Karlskoga vid 6-tiden, var det någon grad minus och torra, fina vägbanor. Tänk, vad ljust och trevligt det blir att köra bil när inte den svarta asfalten suger upp allt ljus.

Vid Timsälven stod det en älg mitt i vägen. Jag såg den tydligt och stannade 10-15 meter från den, tittade ner i dikeskanten och där stod ytterligare en. Släppte fram dem innan jag fortsatte.

Efter gympan bar det iväg till bilfirman för service. När jag frågade när den skulle bli klar sa de att den var inplanerad mellan 12-15. Efter lite dividerande kom de fram till att de skulle köra ut en som de inte påbörjat och ta min omgående. Jag fick också låna en bil av dem. Hyggliga grabbar, men jag hade redan vid beställningen talat om att jag hade fyra mil hem och därför ville stanna så kort tid som möjligt.

Jag tog vägen förbi hos Marina. Jag visste att de varit på Arlanda och hämtat döttrarna, som varit på semester i Egypten. Jag ringde en väldigt kort signal och Jennifer öppnade. De hade kommit hem vid halvsextiden och hon var den enda som var vaken. Även de andra vaknade strax efter, då deras telefon ringde. Nu blev jag sittande där med en kaffekopp tills bilfirman ringde och talade om att bilen var klar.

Några bilder som Gudrun tog under lördagen.
 En bild över sjön några minuter innan solen försvann.
En del av Hotell Hertig Karls ljussmyckning.

En tur till Sten-Åke och Susanne innan hockeymatchen Frölunda-Färjestad, 1-4, på TV.

God Natt!

Inga kommentarer: