tisdag 22 november 2011

Tisdag 22/11

God kväll!

Jag har haft problem med ytterbelysningen vid uthuset. Eftersom jag hade en belysning med rörelsedetektor liggande, ett kan vara bra att ha köp på Jula, monterade jag den.

Efter lunchen åkte jag in till Filipstad. Jag behövde kuvert och samtidigt åkte jag för att beställa nya glidknappar till plogbladet. De hade slitits ut i gruset under förra vintern. Jag har tänkt beställa under hela sommaren, men som vanligt blir det inte gjort förrän det närmar sig användning.

Åkte förbi hos Susanne och fick en fika. När vi pratade kom vi in på adventsljusstakar. Jag har till mina fönster, men jag hade tänkt köpa nya till framsidan för att få lika i fem fönster. Jag tittade på Jula, när vi var där, men jag tyckte inte att de var som jag ville ha dem. Susanne föreslog Bergwalls. Jag tog vägen förbi när jag åkte hemåt. De hade stakar, men de var dyra jämfört med varuhusen.
 Efter lite dividerande slutade det med att jag köpte tre stakar till nedervåningen och till övervåningen tog jag adventsstjärnor. Det är i stort sett den enda julpyntning jag gör plus en adventsgran utomhus.
Gårdagens födelsedagsbarn med en av sina presenter.

För hockeyintresserade kan jag informera om att det kommer en ny back till Bofors. Han har spelat tillsammans med målvakten både i klubblag och italienska landslaget. Han är 25 år och liksom målvakten är han kanadensare/italienare och anländer under helgen.

God Natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jätte fina stjärnor och stakar. Det kommer att se bra ut i ditt fina hus. Kramiz Susanne