tisdag 1 november 2011

Tisdag 1/11

God Kväll!

Idag fick det bli lite skogsarbete. Jag har en del dåliga björkar nere vid sjön. Jag har gått och tittat på ett par av dem under sommaren och sett hur grenarna torkat uppe i toppen. Jag fällde den sämsta och den gick i flera bitar när den slog i backen. Den var betydligt sämre än jag trott. Jag kände mig i alla fall lite stolt när den föll precis som jag tänkt mig. Jag kapade upp den och körde upp veden för senare klyvning. Det är ju ingen bra ved, men den kommer att eldas upp i köksspisen så småningom. Nu hoppas jag att de övriga är i något bättre kondition.

För övrigt tog jag det lugnt under dagen. Till lunch fick det bli rester efter besöket i helgen. Kom ihåg att jag hade spelat in ett par avsnitt av Per Morbergs matresa utan att titta på dem. Därför körde jag dessa och gick också in på recept.nu och tog ut ett par av recepten. I nästa avsnitt kommer han att besöka Västergötland. Skall bli intressant att se vilka platser han besöker och vilka maträtter som kommer att lagas.

Nu skall det bli lite tv-hockey.

God Natt!

Inga kommentarer: