onsdag 16 november 2011

Onsdag 16/11

God kväll!

En kylig, men fin dag. Jag stannade inne och pysslade om mina blommor. Även sådana saker tar sin tid. Jag fortsatte sedan med att stryka upp den tvätt som jag hade liggande. Nu är det tomt och det är bara att fylla på med nytt.

Sverige måste vara överbefolkat med telefonförsäljare. När man är inne ringer den ena efter den andra. Är det inte försäkringar eller elpriser så är det försäljning av böcker, strumpor, rakhyvlar, ja allt tänkbart. Det kan inte vara roligt att ha det jobbet och träffa på otrevliga kunder, som det säkert finns.

I kväll tog jag med Elisabeth till Boforsmatchen mot Västerås. Efter 4-5 minuter hände en olycka och matchen blev fördröjd ett 20-tal minuter. Det var en Västeråsare som tog ett felskär och samtidigt blev han tacklad och flög in i sargen. Boforsaren fick 5 minuters utvisning plus matchstraff. Västeråsaren hämtades med ambulans. Det är bara att hoppas att det inte blev allt för allvarlig skada.

Det såg mörkt ut för Bofors. Efter två perioder hade Västerås ledningen med 3-1. Under den tredje ryckte dock Bofors upp sig och vände matchen. De gjorde två mål med några sekunders mellanrum och ytterligare ett och vann alltså med 4-3.

God Natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skall registrera dig på Nix, så slipper du en del av alla påringningar. Ring 020-277000 från telefonen du vill slippa få en massa påringningar från.
Hälsningar janne