lördag 21 mars 2009

Lördag 21/3

Kjell, silvergruvans mesta guide under sommaren, fiskar och Birgit håller uppsikt.
God kväll!
Tänkte ett tag att göra en storstädning i sovrummet, men kom på andra tankar efter frukosten och letade istället fram några brädstumpar och snickrade ihop en starholk. När jag spikade upp den såg jag att det var någon som fiskade. Såg också att Birgit med raska steg gick ner till sjön. Drack förmiddagskaffe innan jag gick ner och anslöt mig till de två. Det nappade dåligt så jag brydde mig inte om att fiska.
Såg lite skidor och skidskytte innan jag åkte in och åt lunch. Hade samtidigt med mig tidningar till Sten-Åke. Ingen bil hemma, men det var öppet så jag lade dem på köksbordet. Skrek hallå, men ingen svarade, var antagligen på övervåningen.
Under eftermiddagen och kvällen har jag nu sett två hockeymatcher. Färjestad vann sin match klart mot Skellefteå och har nu 2-0 i matcher. Den andra matchen, Frölunda- HV71 vanns av Frölunda och där står nu 1-1.
Nu får det bli lite fika och lite annan TV.
Bofinken var framme vid matbordet idag och även domherren tittade in.
God natt på er!

Inga kommentarer: