söndag 15 mars 2009

Söndag 15/3

Vy från altanen mot grannens hus i Sälen.

God kväll!
På morgonen startade jag Anitas PC. Det var längesedan jag hade haft den igång. Virusprogrammet hade gått ut så jag lade in en uppdatering eftersom jag hade godkänt program hemma. Rensade hennes E-mail. Tiden gick fort och jag var inställd på att inte åka till Sälen.
Jag gick ner till Birgit och fick förmiddagskaffe och det var också hon som övertalade mig att ge mig iväg. Solen hade också börjat titta fram så det såg bra ut.
Hade bestämt mig för att äta i Vansbro. När jag kom dit hade alla som var på väg från Sälen eller på väg dit stannat i Vansbro. Jag har aldrig sett så mycket folk där tidigare trots att vi har åkt i många år. Folk stod i kö för att få parkering. Ni kan tänka er hur det var i matsalen och vid toaletterna.
På Statoil i Sälen lyckades jag få tag på en engångsgasoltub, som jag sökt hela veckan. Nu blir det vallat för klisterföre i morgon. Det skall ju bli sol så det blir säkert en fin skidtur.
Samtidigt som jag skriver detta tittar jag på matchen Södertälje-AIK. För närvarande 1-1.
Hej då och god natt!


Inga kommentarer: