tisdag 31 mars 2009

Tisdag 31/3

God kväll!
Mulen morgon med plusgrader. Övergick till ganska klart väder.
Gick ner till sjön och träffade då Lena Hellman som var ute och motionerade Humlan, en svart flat coated, kopia av Remo. Hon är bara två år och i lektagen så det var bara att ställa upp med att kasta pinnar och snöbollar.
Lunchen åt jag tillsammans med Janne. Hälsade också på Hans-Bertil, Sparbanken, från Karlskoga men är i Filipstad med jämna mellanrum.
När jag kom hem passade jag på att tvätta bilen. Vägarna är ju ganska torra och fina nu så det var lockande. Nu ser den riktigt bra ut och jag fick också bort mycket salt och tjärfläckar.
Under kvällen har jag varit i Karlskoga på möte i Kuggarna. Det var Ingvar Lidén, läkare och chef för vårdcentralerna i Karlskoga, som hade programmet idag. Han berättade om farsoter. Ett ämne som var intressant att lyssna på. På vägen till Karlskoga såg jag de första tranorna på gärdet strax söder om Prästbäcken.
När jag kom hem och satte på TV:n ringde det på Skype. Det var Kjell-Åke som ville prata bort en stund. Han var barnvakt samtidigt så det blev inte så långvarigt. Bara ett 20-tal minuter.
Nu skall jag se om det finns något för mig att titta på och jag säger: God Natt!

Inga kommentarer: