onsdag 1 april 2009

Onsdag 1/4

Även ekorren vill ha lite fågelmat.

God Kväll!
Vilken underbar morgon. Vindstilla och klarblå himmel. På morgonen klarade jag av att göra bokföring för Invest samt skatteredovisningen.
Eftersom det var så fint väder tog jag en tur ner till sjön. I holkar, som jag gick förbi, var det full aktivitet av dels en blåmes och dels en trädkrypare.
Lunchen som vanligt i Filipstad. Denna gång kom Anders, Jannes arbetskompis och åt tillsammans med mig.
Under eftermiddagen gick jag ner till sjön igen och fiskade. Idag var det segt, men jag fick tre abborrar, som jag hängde på dörren till Birgit.
Ikväll var det tradjazz på Pärltuppen. Jag hämtade upp Kajsa och Harald, som skulle med. Även Elisabeth plockade jag upp där. Hon hade varit på konferens i Örebro och blev lämnad där på vägen hem. Det var en trevlig kväll med ett gäng från Göteborg som hette Second Line. På vägen dit såg jag årets första tofsvipa.
Nu är dagen slut och jag önskar God Natt!

Inga kommentarer: