torsdag 2 april 2009

Torsdag 2/4

Råbocken på vandring i trädgården.

God kväll!
Återigen en gympadag med få deltagare.
Eftersom jag visste att det inte var någon hemma hos Marina åkte jag direkt till Tedenrud. Tyvärr var han inte heller hemma. Var i Karlstad och städade hos sin mor. Ungar, nu ser ni vad som väntar er när krafterna tryter.
Åkte hem och körde igång en tvättmaskin och tittade på posten innan jag återvände till Karlskoga och Rotary. Idag var det en tjej som berättade om "flickor med ADHD". Som ni förstår var det vad hon hade, men det tog lång tid innan detta konstaterades. Numera håller hon föredrag och det blir ju om hennes eget liv. Hon var väldigt öppen och intressant att lyssna på. Född av knarkande föräldrar, omhändertagen av olika fosterföräldrar, strul i skolan och livet, blev själv drogberoende, födde en dotter med en fängelsekund, ja det var mycket innan hon fick ordning på sitt liv.
När jag hämtade posten i Karlskoga var det en som tyckte att jag hade en väldigt fin bil. Han hade inte sett någon sådan tidigare. För att hålla den i detta skick tvättade jag den när jag kom hem. Tänk, tvättat en bil två gånger under mindre än en vecka.
Sitter nu och tittar på Leksand-AIK. 1-2 efter två perioder. Nu kör de igång igen så jag säger God Natt!

1 kommentar:

din yngsta ;) sa...

Hejsan! Vilken trevlig föreläsning :) ADHD har ca 70% av "våra" intagna... Har själv lyssnat på en tjej som hette Mia (mfl)och hon gjorde ett jättebra jobb.. Väldigt duktig...
och det verkar mer vara mina krafter som tryter innan dina ;) jag menar ang städning och allt annat, hihi!!!Underbart att äntligen våren är här!!!
Kram